joi, 2 februarie 2012

Paste cu ton

Suna un pic aiurea dar credeti-ma pe cuvant ca pe cat de rapid le-am preparat pe atat de rapid au si disparut din farfurii!!!
Zilele astea am fost destul de ocupata si ca sa nu rapesc prea mult din putinul timp dedicat familiei stand tot in bucatarie am ales sa mancam usor, sanatos(zic eu) gustos gatind in max 15 minute.


Si ca sa putem prepara acest fel gustos de mancare avem nevoie doar de cateva lucruri.
Eu sincer am pus cam la ochi cantitatile asa ca va orientati si voi la cate persoane sunteti, la cat de macaciosi..:)) etc.

  300 paste (eu pentru aceasta reteta am folosit penne de la Barilla) pe acre le punem sa fiarba i apa clocotita cu sare, cat? Scrie pe pachet.
1 conserva de ton 200 gr de preferat bucati nu maruntit si sa fie in ulei de masline sau macar in ulei de floarea soarelui. Zic asa ca cel vegetal mie nu-mi place..daca-l preferati merge si ala.
1 ceapa
2 catei de usturoi
30 ml vin alb sec
4-5 masline
putin patrunjel
sare, piper


Punem ceapa si usturoiul taiate maruntel la calit in uleiul scurs din conserva de ton, cand devin sticloase adaugam si pestele impreuna cu vinul, lasam sa fiarba cca 5 minute dupa care adaugati maslinele taiate in fasiute.
sarati si piperati dupa gust. la sfarsit punem si un pic de patrunjel
Sosul acesta il turnam peste pastele proaspat scurse de apa clocotita.
(daca vedeti ceva portocaliu prin tigaia mea sa stiti ca nu este un ingredient secret, aveam ramas de seara precedenta o bucata de somon la cuptor, mie mi s-a parut la marele fix sa o amestec cu tonul)

Pentru reusita retetelor de paste am cateva sfaturi..
Nu le lasati niciodata prea mult la fiert, este de preferat sa le fierbeti al dente si dupa ce puneti sosul peste ele sa le mai lasati 5-10 minute ca sa-si ia gustul.
De preferat ca sosul sa fie gata atunci cand sunt si pastele gata sau macar sosul sa fie gata inaintea pastelor. sa nu lasati pastele in apa sa astepte si de preferat ar fi sa nu stea nici in strecuratoare prea mult.

Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu