joi, 26 ianuarie 2012

Paine integrala cu seminte de dovleac si seminte de floarea soarelui.

O altfel de paine, o paine mai sanatoasa plina de fibre buna pentru intreaga familie! Eu am facut-o pentru prima data si sunt multumita, probabil in timp voi mai schimba cate ceva...



RETETA

 500 gr faina integrala
20 gr drojdie proaspata
350 ml lapte
jumatate de lingurita de sare
2 linguri de ulei de masline
o mana de seminte de dovleac
o lingura de seminte de in
doua linguri de seminte de floarea soarelui



    Drojdia am amestecat-o inputin lapte caldut si am lasat-o la dospit cam 20 de minute.
Am pus faina intr-un castron larg si apoi am varsat pe rand in faina, sarea, uleiul, laptele cu drojdie, si incet incet si restul de laptel pana cand am obtinut un aluat omogen care nu s-a mai lipit de maini. Am adaugat si semintele si am mai framantat cat sa le incorpozez in aluat.
L-am lasat la crescut intr-un castron acoperit cu un servet, in bucataria incalzita cam o ora (se lasa pana isi dubleaza volumul). Cam 1 ora s jumatate
Dupa ce a crescut, am mai framantat aluatul cu putina faina (cat sa nu se lipeasca) si l-am impartit in doua ca sa-mi iasa doua painici mai mici, le-am rotunjit si le-am pus pe putina hartie de copt in tava de cuptor.
Am mai lasat aluatul la crescut (la fel, acoperit) cca 10 min. L-am uns cu lapte si am presarat cateva seminte peste el.

  Am bagat tava in cuptorul incalzit la temperatura medie (aproximez 200-250 de grade) pentru cam o ora, pana cand scobitoarea a iesit curata...stiti povestea :).
Este o paine integrala gustoasa si pufoasa si mai ales contine o gramada de fibre!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu